Skoda_Service_vertical_RGB_Emerald_Green.png

Service Škoda Metrotehnica
București-Jilava

ABC Tehnic

ABS
Sistem de antiblocare roţi la frânare - împiedică blocarea roţilor la frânare, autoturismul rămânând astfel controlabil şi în cazul unei frânări puternice.

AFM
Model maşină adaptivă - la modelele Octavia, toate datele furnizate de ESP sunt stocate şi prelucrate. Reacţia sistemului ESP este astfel ajustată la stilul de condus al fiecăruia.

Airbagurile
Airbagurile (frontale, laterale sau pentru cap) – în caz de accident acest sistem are rolul de a împiedica impactul părţii superioare a corpului cu volanul sau cu planşa de bord, prin gonflarea unei perne de aer. Airbagurile se declanşează începând de la o viteză de 25 km/oră. Senzorii din automobil înregistrează locaţia impactului şi declanşează airbagurile respective (în caz de impact lateral numai airbagurile laterale – vezi şi “airbaguri laterale”, în caz de impact frontal numai airbagurile frontale).

Airbagurile laterale
Servesc la protejarea pasagerilor în cazul unui impact lateral. Aceste airbaguri sunt integrate în spătarele scaunelor fiind comandate de unitatea electronică centrală a airbagurilor iar umflarea acestora are loc numai în caz de impact lateral.

Alarma auto
Împiedică tentativele de pătrundere prin efracţie în automobil şi furtul din acesta. La autoturismul închis/încuiat, sunt supravegheate spaţiul motor, portbagajul, uşile, radio-ul şi contactul motor (în funcţie de nivelul de echipare respectiv dotări se supraveghează şi spaţiul interior al autoturismului). În cazul unei tentative de pătrundere în autoturism, sunt declanşate semnale de avertizare acustice şi optice (cca. 30 sec.).

Amortizarea fonică
Un nivel scăzut de zgomot respectiv emisii fonice creează pe de-o parte premisa unei deplasări confortabile cu autoturismul, pe de altă parte micşorarea poluării fonice a mediului înconjurător. Zgomotul provocat de curenţii de aer poate fi diminuat printr-o bună aerodinamică a autoturismului.

ASR
Sistemul de reglarea a forţei de tracţiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul în care, la demaraj, roţile tind să patineze, asigurând astfel o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenţă scăzută, nisip, zăpadă sau gheaţă. Dacă o roată începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, şi cu aceasta, forţa de tracţiune care trebuie transmisă, se reduce.

CAN-Bus
CAN-Busul este un sistem de transmitere a datelor format dintr-o reţea de legatură între calculatoarele autovehiculului, comunicarea realizându-se prin două fire. Avantajul acestui sistem este numărul redus de cabluri din autovehicul.

Capacitatea cilindrică
Capacitatea cilindrică reprezintă suma volumelor dislocate de pistoanele motorului prin mişcarea din punctul mort inferior până în punctul mort superior. Capacitatea cilindrică a motorului cuprinde capacităţile cilindrice ale tuturor cilindrilor în functie de numărul de cilindri. Unitatea de masura a capacitaţii cilindrice a unui motor este cm3.

Cat Vision
Când se întunecă, funcţia "CatVision" iluminează subtil habitaclul, fără a distrage însă antenţia şoferului.

Climatronic
Reprezintă denumirea generică a instalaţiei de climatizare automată, comandată electronic, care generează şi menţine temperatura dorită în habitaclu. În acest scop sunt modificate în mod automat, temperatura, cantitatea şi distribuţia aerului evacuat. Instalatia include în calcul şi intensitatea radiaţiei solare, reglarea manuală a parametrilor devenind astfel inutilă.

Coeficientul aerodinamic
CW – acest coeficient descrie aerodinamicitatea autoturismului, valoarea de 0,3 fiind considerată bună.

Computer de bord
Computerul de bord este un sistem electronic care calculează şi afişează parametri de funcţionare utili conducătorului auto. Printre informaţiile afişate de acesta se numără: temperatura exterioară, consumul instantaneu (în l/100 km), consumul mediu (în l/100 km), viteza medie de deplasare, distanţa parcursă în kilometri si durata deplasării.

Cuplajul Haldex
Cuplajul Haldex este un sistem de cuplare, care distribuie în caz de nevoie forţa de tracţiune pe puntea din spate. La Skoda Octavia Combi 4x4 tracţiunea se realizează cu ajutorul punţii faţă, iar atunci când este necesar, tracţiunea este preluată de cuplajul Haldex, fiind posibilă astfel cuplarea punţii spate.

Cutia de viteze automată
Este un sistem care permite cuplarea automată a treptelor de viteză în funcţie de: poziţia pedalei de acceleraţie, viteza autovehiculului etc.

Diferenţialul
Diferenţialul este parte componentă a cutiei de viteze şi a transmisiei funcţia acestuia fiind distribuirea momentului de rotaţie al motorului către roţile motoare ale autoturismului. În viraje, roţile au turaţii diferite: roata din exteriorul virajului parcurge o distanţă mai mare şi se învârte cu o turaţie mai mare decât roata din interiorul virajului.

DSR
Driver Steering Recomandation - ajutor la virare - în situaţii de criză ajută şoferul să stabilizeze maşina prin transmiterea unui moment de rotaţie mic, recomandând astfel şoferului corectarea intuitivă a direcţionării (“contra-manevră”), pentru a susţine astfel în mod activ funcţia ESP.

Duze încălzite pentru spălarea parbrizului
Duzele stropitoare ale instalaţiei de spălare a parbrizului pot fi încălzite, împiedicându-se astfel, în anotimpul rece, înfundarea prin îngheţ a acestora.

EBV/EBD
Distribuţia electronică a forţei de frânare - la autoturismele cu tracţiune faţă, partea din faţă este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acţionării frânelor, centrul de greutate al autoturismului se deplasează spre faţă, aderenţa roţilor spate scăzând simţitor. Prin distribuţia forţei de frânare, frânarea automobilului se realizează mai eficient.

EDS
Blocarea electronică a diferenţialului - dacă o roată motoare pierde aderenţă, împiedicând deplasarea autoturismului, această roată este frânată. Forţa de tracţiune va fi astfel deviată către roţile cu aderenţă mai bună, permiţând astfel deplasarea.

ESBS
Enhanced Stability Brake System - sistem de frânare cu stabilizare electronică - îmbunătăţeşte, prin acţiuni bine calculate asupra sistemului de frânare, stabilitatea maşinii în viraje, permiţând păstrarea traiectoriei ideale.

ESP
Program electronic de stabilitate - îmbunătăţeşte, prin acţiuni bine calculate asupra sistemului de frânare şi asupra unităţii de control a motorului, împiedicând pierderea aderenţei.

Farurile adaptive
Farurile adaptive - urmăresc curba în functie de rotaţia volanului, oferind astfel o vizibilitate superioară.
Această opţiune include şi proiectoare de ceaţă cu funcţie Cornering. Acest sistem aprinde automat farul de ceaţă de pe partea stângă sau de pe cea dreaptă, în funcţie de direcţia de virare, iluminând drumul.

Farurile Bi-Xenon
În cazul farurilor Bi-Xenon, sistemul Xenon este utilizat atât pentru luminile de întâlnire cât şi pentru cele de drum. Schimbarea între faza scurtă şi faza lungă se realizează în 12 milisecunde prin deplasarea unei diafrageme, acţionată electromagnetic, în interiorul farului.
 
Filtrul de praf şi polen
Reduce cu ajutorul cărbunelui activ incorporat mirosurile şi substanţele nocive, care pot pătrunde prin galerii în interiorul autoturismului. Pe suprafaţa cărbunelui activ se modifică chimic sau se precipită substanţele nocive. De exemplu ozonul (nociv) se transformă astfel în mare parte în oxigen.

Frâne cu discuri ventilate
Discurile dirijeaza căldura degajată în timpul procesului de frânare contribuind astfel la creşterea performanţei frânarii.

Frânele cu disc
Faţă de frâna cu tambur, frâna cu disc are avantajul dimensiunii reduse, al formei compacte, al greutaţii reduse şi al eficienţei ridicate.
Temperatura unei frâne cu disc poate să atingă până la 500oC, aceasta fiind motivul pentru care discurile frânelor faţă sunt ventilate prin interior.

Funcţia Memory
Funcţia Memory pentru scaunul şoferului – oferă posibilitatea de a memora poziţiile individuale ale scaunului şi ale oglinzlori. Sistemul dispune de trei memorii. În cazul schimbării conducătorului auto scaunul şi oglinda pot fi aduse automat în poziţia memorată.

Functia Coming Home
Lumina de întâlnire va rămâne aprinsă pentru scurt timp după părăsirea automobilului iluminând astfel accesul spre locuinţă.

GPS
Sistem de pozitionare globală - acesta determină cu ajutorul semnalelor sateliţilor poziţia autoturismului, informaţiile fiind prelucrate pentru indicarea rutei de deplasare.

HBA
Asistent hidraulic la frânare - amplifică eficienţa frânei la apăsarea bruscă a pedalei de frână.

HHC
Asistent la urcarea în rampă - la urcarea în rampă asigură ca maşina să nu plece în spate necontrolat eliminând astfel necesitatea utilizării frânei de mână.

Iluminare pentru mânerele portierelor
Mânerele portierelor din spaţiul interior sunt dotate cu mici lămpi amplasate în carcasa mânerului. Astfel, reperarea mânerelor este mult mai simplă.

Imobilizatorul electronic
Imobilizatorul electronic împiedică punerea în funcţiune a autovehiculului de către persoane neautorizate. În cazul cuplării contactului are loc o verificare a informaţiilor între cheie şi unitatea de comandă. În cazul în care se utilizează o cheie necorespunzatoare, lampa de control începe să clipească. În această situaţie autoturismul nu poate fi pus în miscare.

Închiderea centralizată
Închiderea centralizată reprezintă o caracteristică esenţială de confort şi siguranţă. Aceasta asigură inchiderea şi deschiderea portierelor, eventual a portbagajului şi al capacului rezervorului de combustibil.

Instalaţia de climatizare
Instalaţia de climatizare este compusă din sistemul de răcire, încălzire, regulatorul pentru umiditate şi unitatea de ventilaţie. Pe lângă temperatură, această instalaţie reglează şi circulaţia aerului, umiditatea şi puritatea acestuia.

Instalaţia de injecţie
Instalaţia de injecţie realizează introducerea carburantul în camera de ardere şi asigură dozarea corectă a acestuia pentru procesul de ardere.

Isofix
Organizaţia ISO (Organizaţia Internaţională pentru Standardizare) a creat un dispozitiv universal de prindere al scaunelor pentru copii. Numele acestui dispozitiv este “Isofix”. Acest sistem, realizat conform unor norme bine stabilite, face posibilă manevrarea si fixarea facilă a scaunelor pentru copii şi diminuarea riscului de rănire a copiiilor în caz de accident.

Jumbobox
Jumbobox - cotieră faţă cu compartiment pentru depozitare climatizat

MaxiDOT
MaxiDOT este un sistem de informare a conducătorului, cu afişaj mărit. Pe ecran pot fi reprezentate următoarele informatii (in functie de dotarea autovehiculului): avertizarea pentru închiderea portierelor şi a portbagajului, afişajul radio, afişajul temperaturii exterioare, Auto-Check-Control (frâne, agent de răcire, presiune ulei, rezerva de carburant, uzura plăcuţelori de frână, lichid pentru spălare parbriz), computerul de bord (consum mediu, distanta ramasa de parcurs, distanţa parcursă, viteza medie, timpul de rulare, consumul momentan), sistemul de navigaţie, afişajul intervalului pentru service.

Momentul de rotaţie
Momentul de rotaţie reprezintă puterea transmisă de arbore, în mişcarea sa de rotaţie. Prin contactul anvelopelor cu calea de rulare, momentul motor este transformat în forţă de tracţiune. Unitatea de măsură al momentului de rotaţie este [Nm].

Motorul Otto
Nikolaus August Otto a construit în 1876 pentru fabrica de motoare Deutz, primul motor în patru timpi din lume, un motor staţionar cu un cilindru.

MPI = Multipoint-Injection
Injecţia multipunct este un sistem de alimentare cu combustibil, fiind compusă din câte un injector pentru fiecare cilindru în parte. Prin acest sistem se creează posibilitatea controlării mai riguroase a cantităţii de benzină injectată, iar prin optimizarea procesului de ardere se poate obţine un consum mai scăzut de carburant.

MSR
Reglarea momentului de rotaţie al motorului - acestă funcţie este integrată în sistemul Traction Control (TCS). Dacă pe o suprafaţă carosabilă cu polei sau gheaţă se decelerează brusc sau se trece într-o treaptă de viteză inferioară, are loc o alunecare a roţilor motoare. MSR-ul înregistrează acest lucru cu ajutorul senzorilor sistemului antiblocare şi stabilizează, printr-o ridicare dirijată a turaţiei motorului, starea autovehiculului.

Pompă – injector
Pompă-injector este sistemul prin care se realizează un nivel ridicat de presiune şi combustibilul este introdus, independent pentru fiecare cilindru, în camera de ardere. Injectoarele sunt comandate electronic, obţinându-se astfel performaţe ridicate şi un nivel redus de consum de combustibil.

Proiectoare de ceaţă cu funcţie cornering
Acest sistem aprinde automat farul de ceaţă de pe partea stângă sau de pe cea dreaptă, în funcţie de direcţia de virare, iluminând drumul.

Rezistenţa la rulare
Rezistenţa la rulare reprezintă forţa pe care o întâmpină anvelopele la contactul cu calea de rulare. Aceasta este influenţată de diferiţi factori: tipul anvelopei, lăţimea anvelopei, forma profilului anvelopei, compoziţia materialului suprafeţei de rulare a anvelopei, încărcarea autoturismului şi presiunea aerului din pneuri.

Senzori de parcare
Senzorii de parcare sprijină conducătorul în momentul parcării prin semnale de avertizare acustice şi vizuale. Cu cât distanţa dintre obstacol şi automobil este mai mică, cu atât creşte frecvenţa semnalului de avertizare.

Senzorul de ploaie
Ştergătorul de parbriz cu senzor de ploaie îşi adaptează frecvenţa în mod automat, în funcţie de densitatea picăturilor de ploaie căzute pe o suprafaţă definită. Sensibilitatea senzorului poate fi reglată manual.

Servodirecţia
Servodirecţia reprezintă un sprijin eficient în scopul facilitării procesului de direcţionare a autovehiculului. În cazul în care motorul nu este în funcţiune, servodirecţia nu funcţionează, dar automobilul poate fi direcţionat. Pentru aceast fapt însă este necesară o forţă de mobilizare mult mai mare.

TDI
Injecţia directă Turbodiesel este denumirea soluţiei constructive adoptate la motoarelor diesel construite de concernul Volkswagen. Soluţia constructivă este de fapt combinaţia dintre injecţia directă şi supraalimentarea motoarelor, obtinandu-se astfel performanţe sporite, atât din punct de vedere a puterii cât şi din punct de vedere al consumului.

Tempomatul
Unitate pentru reglarea vitezei – creează posibilitatea menţinerii în mod automat a vitezei dorite de conducătorul auto, începând de la viteza de 30 km/h, fără ca acesta să actioneze pedala de acceleraţie. Viteza poate fi setată cu ajutorul comenzilor sistemului. Dacă viteza de rulare reală este mai mică decât valoarea vitezei memorate de către conducătorul auto, calculatorul motorului va accelera vehicolul pentru a atinge viteza dorită.

Tiptronic
Este denumirea generică a cutiei de viteze automate, care oferă posibilitatea alegerii treptelor de viteză secvential.

TPM
Monitorizarea presiunii în pneuri - sistemul monitorizează presiunea aerului în fiecare anvelopă printr-o analiză a turaţiei unei roţi faţă de celelalte anvelope pe baza datelor furnizate de senzorii sistemului ABS. Dacă turaţia unei roţi se reduce cu peste 30% faţă de turaţia celorlalte roţi, pe panoul de bord se aprinde o lampă de avertizare.

Trapa
Îmbunătăţeşte climatul spaţiului interior al autoturismului prin creşterea raportului de aer şi lumină. În cazul glisării trapei, se deschide simultan şi diafragma glisantă, care protejează habitaclul de radiaţiile solare prea puternice.

Turbosuflanta
Serveşte în general pentru a creşte densitatea aerului necesar pentru ardere în galeria de admisie. Prin supraalimentare creşte puterea motorului şi momentul de rotaţie, fără a fi nevoie de mărirea turaţiei sau a capacităţii cilindrice.

Varioflex
Sistemul de modularitate interioară pentru scaunele spate, denumit "VarioFlex", conferă habitaclului o variabilitate fără rival. Sistemul unic de scaune oferă posibilitatea ajustării separate a fiecarui scaun în parte. Sistemul constituie o dotare standard pentru toate variantele Roomster.

Volanul multifuncţional
Volanul multifuncţional creează posibilitatea accesului la comenzile diferitelor instrumente direct de pe volan (de ex. radio sau tempomat).

Zincarea caroseriei
Zincarea protejează durabil caroseria împotriva perforări prin coroziunei. Pentru procesul de zincare este utilizată cel mai frecvent zincarea galvanică: un bazin metalic formează electrodul pozitiv, piesa prelucrată fiind electrodul negativ. Între acestea se află un fluid îmbogăţit cu ioni de zinc, bun conducător de curent electric. Zincul se depune pe elementele caroseriei în prezenţa curentului electric şi formează astfel un strat de protectie durabil împotriva ruginei.